sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Mukavaa ja vähemmän hauskaa

Kylläpä aika hujahti edellisestä kirjoituksesta. Elämään ei ole mahtunut paljon muuta kuin työt ja vaalitoimitsijana oleminen ennakkoäänestyksessä. Kärsin myös pari päivää kamalasta hammassärystä, johon onneksi lopulta päivystyksestä (maksamalla maltaita) sain ensiavun ja pääsen ensi viikolla omalle hammaslääkärille hoitoa jatkamaan. Englanninopiskelukin jatkui viime viikolla, joten aikaa olisi varattava läksyillekin. No, mulla vielä tekemättä, vaikka tiistaina jo  uusi tunti, huokaus.

Pääsin jo katsomaan kotiin, millaista jälkeä putkiremontissa on tehty. Kotiinpaluu häämöttää, kunhan ensin pientä pintaremonttia saadaan tehtyä. Tällaiselta mun minimaalisen pieni kylppäri näytti:



Mulle tuli ihan peruskylppäri, kun velallisella osa-aikaistyötä tekevällä ei ole mahdollisuus kaikkia unelmiaan toteuttaa. Ihan siisti ja ok tuo on.

Muualla asunnossa  näyttääkin tältä:


Eli joka huone on tyhjänä ja asuntoon jääneet tavarat ovat tuollaisten pölyisten pressujen alla odottamassa purkamista. Ja tämän lisäksi täytyy kahdesta eri paikasta raahata tavaraa kotiin. Työtä riittää, mutta onneksi tilanne töissä palautui ennalleen, kun lainassa ollut työntekijä tulee takaisin. Saan siis lomaa, jotta ehdin rauhassa siivota ja muuttaa.

Tuolla mun rakkaat kiiltokuva- ja postikorttikansiotkin ovat. Evakon aikana on kertynyt  puolikas laatikollinen postikortteja. Meneekin tovi jos toinenkin ennenkuin saan kaikki järjestettyä kansioihin ja näen kuinka paljon mulle on kertynyt vaihtokavereille matkaa jatkavia kortteja. Paljon korttienpläräämistä siis tiedossa :)

Olen saanut paljon kivaa korttipostia. Mutta laitetaan tähän nyt ensin esille korvikset, joihin ihastuin ja mikä parasta. tuotto meni Espanjan löytökoirien hyväksi. Tekijä on Tiia Bryggare.


Näistä suloisista maatuskoista tulee varmasti mun lempparikorvikset.

Korttiringin Sanna muisti minua kuorellisella kortteja, joista näytille vaikkapa nämä:


Kiiltokuva-aiheinen kortti sekä ihania vanhanaikaisia ja romanttisia, juuri mun maun mukaisia :)


Anteeksi taas huonot kuvat. Täällä on hämärää. Kyllä mun sen skannerin ostoa täytyy alkaa miettiä, jotta saisi kuvat paremmin esille...

Toinenkin korttirinkiläinen, eli Pirkko J muisti mua paksulla kuorellisella kortteja


Tässä muutama lähemmin tarkasteltavaksi



Rakasta Koskimiestä, Tilgmannia, Arteliusta ja Vartiaista. Kiitos paljon :)

Postista bongasin tällaiset ihanuudet. Korteissa lukee Roger la Borde ja ovat Putingin maahantuomia.



Tämä tyttö on tuttu rakkaista Krügerin kiiltokuva-aiheista, eli tästä


Postcrossingin kautta sain mm. tällaiset ihanuudet. Enkelit tulivat Hollannista ja ihana Elsa Beskowin kortti Saksasta:



Taiteestakin olen nauttinut. Aamuvuorossa on joskus tunnin ruokatunti, jolloin ehdin kulman takana sijaitsevaan Galleria Mariaan. Kävin katsomassa Mildebergiuksen näyttelyn. Mulle hyvin rakas taiteilija.


Eiköhän tässä yhdelle kertaa ollutkin päivitystä. Mukavaa tammikuun jatkoa kaikille!

5 kommenttia:

Jaana kirjoitti...

Tosi hyvä että sait "muuttoloman". Onhan siinä järjestelemistä että saa kodin kuntoon. Miten muuten tiedät noista korteista minkä tekijän ne on? Kun katselin omia vanhoja korttejani, niin vain tosi pienessä osassa luki kuka kuvan on tehnyt. Enkä pysty muuten tunnistamaan tekijää. Varmaan niissä olis sellaisia jotka voisit ottaa, mutta mun on tosiaan ihan mahdoton tietää mitä.

Bullukat kirjoitti...

Osassa on signeeraus tai sitten tunnistan kynän jäljestä taiteilijan. Jos sulla on joutavia postikortteja, kaikki otetaan ilolla vastaan, oli tekijä kuka tahansa.

Kini kirjoitti...

Skanneri ei ole kallis. Ihan persutulostimissa on skannausmahdollisuus. Itse ostin uuden vähän aikaa sitten ja makso 49€

Anonyymi kirjoitti...

On varmaan ihanaa päästä uusittuihin tiloihin omaan kotiin taas.
Huomasin noista korteistasi että olen just lähettänyt samaisen Tilgmanin kortin mikäli oikein muistan...
Paula

Bullukat kirjoitti...

Kini; Mulla on ihan ok tulostin, jota en viitsisi uusia, mutta katotaan nyt mitä keksin.

Paula; ei haittaa, vaikka tulisi samanlainen, ei mene hukkaan.