sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

Hulluna eriparisiin lautasiin



Olen heikkona vanhoihin lautasiin, enkä pysty niitä kirpputoreilla vastustamaan. Minulle riittää yksi kappale kutakin. Nämä kaikki lautaset on ostettu viikon sisällä Hesyn kirpputorilta. Minulla alkaa kaapit pullistelemaan astioita  - enemmän kuin yhden naisen talous tarvitsisi. Mutta en raaski mistään luopua...



Ei tarvitse edes olla priimaa, kolhut eivät haittaa. Kunhan putkiremppa on ohi, haaveilen löytäväni keittiöön hyllyn, jonne saisin edes osan lautasista näytille.

Muutakin nostalgista löytyi. Minä olen tätä kirjaa koulussa lukenut


Hilmakin tietysti sai parit pehmot, joiden kanssa tällä hetkellä touhuaa. Ei onneksi ole niin tukahduttavan kuuma tänään, jaksetaan leikkiäkin. Minä odotan ruoan valmistumista. Sitten Hilman kanssa ulos ja kaikenlaista näpertämistä...

9 kommenttia:

Kini kirjoitti...

Miul on kans ollu tuo lukukirja !

Bullukat kirjoitti...

Ja koska rakastan myös kirjoja, on niillekin annettava uusi koti.

Maarit kirjoitti...

Alinna olevaa lautasta ostin joskus -70 luvulla 2kpl ja ovat vieläki ehjiä. Lukukirjakin on tuttu.
Hilmakin on niin söpö uuven kaverinsa kans ;))

Nettimartta kirjoitti...

Kuule, lautasten keräily on ihan yhtä järkevää/järetöntä kun mäyräkoira-aiheet mulla. Eli kuhan tulee hyvä mieli, niin asiat on paremmin kuin hyvin.

Bullukat kirjoitti...

^kiitos kun piipahdit. Joo, keräily ei ole koskaan järkevää sellaisen mielestä, joka ei itse kerää mitään. Mulla vaan on niin paljon noita keräilynaiheita, että asunto tahtoo jäädä pieneksi :D

paula kirjoitti...

Keräilijä on onnellisempi ihminen kuin sellainen joka ei kerää mitään. Tämä on kuulkaas ihan tutkittu juttu!

MaMMeli kirjoitti...

Tuo ylimmäinen on mielestäni suomikukka ja sitä on minullakin vähän, tykkään siitä kovasti :)Ihanaa, kun ostat Hilmallekkin tuliaisia kirppikseltä:) Mukavaa kesän jatkoa!!

sini kirjoitti...

Kiitos korttipostista!!! Laihanlainen on minunkin vaihtokortti laarini! Jospa saisikin jostain iiiison laatikollisen kortteja.....Toivossa on hyvä elää.. Ja nuo lautaset on kauniita ja keräilemisen arvoinen juttu!!

Bullukat kirjoitti...

Kiitos MaMMeli tuosta lautasen tunnistamisesta. Mä tosiaankin tyydyn yksittäiskappaleisiin lautasissa. Voi fiiliksen mukaan valita kivan lautasen kaapista. Sama on mukien kanssa, joita myös kerääntyy kaappiin tasaisin väliajoin.